Autobrochures-a-o.jouwweb.nl
Home » Mijn brochures B » Bugatti

Bugatti

In 1909 richtte Ettore Bugatti het merk Bugatti op in Molsheim, nabij Straatsburg. Bugatti zou uitgroeien tot één van de meest tot de verbeelding sprekende automerken, dat vele prijzen won in de autosport. In 1948 werd de fabriek opgekocht door Hispano Suiza en verdween Bugatti uit het zicht.

In 1991 werd geprobeerd om het merk weer nieuw leven in te blazen door een groep Italiaanse investeerders onder leiding van Romano Artioli. De EB110-sportwagen werd gepresenteerd. Veel succes had deze Bugatti echter niet. In 1998 nam Volkswagen de rechten op de naam Bugatti over van Romano Artioli. Na jarenlange problemen met de prototypes komt in 2005 het type Bugatti Veyron 16.4 op de markt.

 

EB 110

In 1991 kwam de EB 110 GT op de markt. De auto bleef tot 1995 in productie. In totaal werden 139 auto's geproduceerd. De auto beschikte over een 3,5 liter V12 60 kleppen motor die een vermogen leverde van 561 pk. de auto was goed voor een topsnelheid van 341 km/h. De GT werd opgevolgd door de EB 110 SS. De motor was verder opgevoerd tot 611 pk en leverde een topsnelheid van 348 km/h.

 

Deze sheet is Engelstalig, stamt uit 1992 en is dubbelzijdig gedrukt.

/upload/9/f/f/autobrochures/img091.large.jpg

 

Het Duitse tuningmerk Brabus maakte in 1994 een eigen versie op basis van de EB110. Deze uitvouwfolder is meertalig, stamt uit 1994 en omvat 6 pagina's.

brabus-bugatti-eb110-1994.large.jpg

 

 

Veyron 16.9

In 1998 toonde Bugatti een prototype van een nieuwe exclusieve sportwagen. Bugatti was toen sinds enkele jaren door Volkswagen overgenomen en had al enkele geavanceerde maar overduidelijk niet voor serieproductie bestemde prototypes gebouwd. Van dit model zijn zowel prototypes gemaakt met zestien als met achttien cilinders. Uiteindelijk wordt gekozen voor de zestien cilindermotor. Ongeveer zeven jaar lang werd er intensief gewerkt om de belofte, een serieauto met 1001 pk en een top van 407,5 km/u, waar te maken. De productie ging maandag 5 september 2005 van start in de gloednieuwe Bugatti-fabriek in het Oost-Franse Molsheim. Het is op deze plaats waar de Italiaan Ettore Bugatti van 1909 tot enkele jaren na de Tweede Wereldoorlog zijn wereldberoemde racewagens bouwde.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 2005 en omvat 82 pagina's. De brochure wordt beschermd door een cassette.

/upload/9/f/f/autobrochures/bugatti-veyron-16-4.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder beschrijft het actiemodel Veyron Fbg par Hermes. De folder is Duitstalig, stamt uit 2008 en omvat 12 pagina's. De folder wordt beschermd door de op de eerste foto getoonde envelope.

1-16.png
2-10.png

 

Ter ere van het 100 jarig bestaan van Bugatti werd in 2009 de gelimiteerde Veyron Centenaire geleverd. De Veyron Centenaire is geïnspireerd op de legendarische Type 35. Deze special edition, waar Bugatti er vier van heeft uitgebracht, onderscheidt zich vooral uiterlijk van zijn reguliere broer vanwege zijn deuren en voorspatborden van geborsteld aluminium. Ook de grille en zijspiegels zijn overigens van aluminium. Bovendien zijn er andere velgen gemonteerd. De vier auto's werden allen in een legendarische kleur uitgebracht, namelijk Bleu France, Rosso Italiano, British Racing Green en Deutsches Rennweiss.

 

Deze hardcover brochure beschrijft het actiemodel Veyron 16.4 Centenaire. De brochure is Engelstalig, stamt uit 2009 en omvat 56 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/1497.large.jpg

 

Deze hardcover brochure beschrijft het actiemodel Veyron 16.4 Sang Noir. De brochure is Engelstalig, stamt uit 2011 en omvat 32 pagina's.

3-10.png

 

Veyron Grand Sport

Vanaf 2009 is er een targa versie, de Grand Sport, beschikbaar. Bugatti had in eerste instantie de plannen om een volwaardige cabriolet te gaan bouwen, hierbij stuitten zij echter op technische problemen. De Veyron Grand Sport heeft een glazen dak dat kan worden uitgenomen en beschikt tevens over een stoffen dak voor het geval het weer plotseling omslaat. De sprint van 0 tot 100 kost de auto 0,2 meer dan in een gesloten Veyron. De topsnelheid is gelijk: 407 kilometer per uur. Hiervoor moet het genoemde glazen dak wel zijn gemonteerd. Bugatti heeft aangekondigd maximaal 150 exemplaren te maken.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 2009 en omvat 88 pagina's. De brochure wordt beschermd door een cassette.

/upload/9/f/f/autobrochures/bugatti-veyron-grand-sport.large.jpg

 

Deze brochure beschrijft de Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse. De brochure is Engelstalig, stamt uit 2012 en omvat 28 pagina's.

bugatti-veyron-grand-sport-vitesse.large.jpg

Chiron

 

Deze brochure is Engelstalig, stamt uit 2016 en omvat 20 pagina's.

10-39.png

 

Concepts

 

EB118

De EB118 was een conceptauto die debuteerde in 1998. Voorin was een 6,3 liter W18 motor geplaatst. De auto was vierwielaangedreven. Inspiratie voor de auto waren de Type 50 en de Atlantic. De auto werd nooit in productie genomen. De EB218 borduurde voort op het EB118 concept.

Deze oversized brochure is Engelstalig, stamt uit 1998 en omvat 16 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/003599.large.jpg

 

EB218

De Bugatti EB218 was een conceptsedan die in 1999 op de Autosalon van Genève werd geïntroduceerd. Hij werd ontworpen door de befaamde Italiaanse autodesigner Giorgetto Giugiaro. Het dashboard is van leder met walnotenhout, de instrumenten zijn ovaalvormig. Een multifunctioneel display met navigatiesysteem bevindt zich onder het klokje en kan elektrisch aangedreven opgeklapt worden. De knoppen van de automatische versnelling bevinden zich aan het stuurwiel. De voorstoelen hebben elektrisch verstelbare hoofdsteunen, die voorzien zijn van het EB-embleem.

 

Deze brochure is Duitstalig, stamt uit 1999 en omvat 12 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img407.large.jpg

 

EB 18/3 Chiron

De 18/3 Chiron werd door Giorgetto Giugiaro ontworpen. De auto debuteerde in 1999. De auto werd aangedreven door dezelfde W18 motor als de EB 118 en de EB 218. De auto is vernoemd naar de beroemde Bugatti coureur Louis Chiron.

 

Deze brochure is Duitstalig, stamt uit 1999 en omvat 20 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img406.large.jpg