Autobrochures-a-o.jouwweb.nl

DAF

In 1949 begon Hub samen met zijn jongere broer Wim de Automobiel Fabriek die zich toelegde op de productie van vrachtwagens. In 1953 wilde men ook personenauto's gaan maken. In februari 1958 rolde de eerste DAF met tweecilinder viertaktmotor en variomaticversnellingsbak van de band. In 1975 werd de personenauto-tak van DAF verkocht aan het ZweedseVolvo. De vrachtwagendivisie bleef zelfstandig en nam in 1987 de vrachtwagendivisie van British Leyland over. In 1993 echter ging DAF failliet, maar werd in afgeslankte vorm doorgestart als DAF Trucks N.V. In 1996 werd het bedrijf overgenomen door het Amerikaanse Paccar.

 

600

In februari 1958 toonde DAF de wereld een volwaardige, fraaie 4 à 5 persoons auto met automatische transmissie, de beroemde Variomatic, en met een zelf ontwikkelde 2-cilinder 4-taktmotor. De Variomatic was een continu variabele transmissie met twee rubberen riemen die tussen twee schijven traploos nieuwe overbrengingsverhoudingen realiseert. Het was de eerste continu variabele transmissie voor auto's die ooit in productie werd genomen. De DAF 600 (1959) was de eerste auto. Bij de presentatie op de AutoRAI was de auto nog niet helemaal productierijp maar toch werden er al 4000 orders geplaatst. De auto werd aangedreven door en 22 pk sterke 590cc motor.

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1959 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img4642.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1960 en omvat 6 pagina's.

Daf1.png

 

750

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1962 en omvat 8 pagina's.

Daf3.png

 

Daffodil

In 1961 werd de Daffodil gepresenteerd. De auto werd in 1963 en 1965 lichtjes bijgewerkt; de modellen kregen de typenummers DAF 31 respectievelijk DAF 32, maar werden bij hun introductie eveneens Daffodil genoemd.

 

Deze brochure is Duitstalig, stamt uit 1961 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img465.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1963 en omvat 12 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img466.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1964 en omvat 12 pagina's.

Daf2.png

 

Deze kleine uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1965 en omvat 12 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/1880.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1965 en omvat 12 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2354.large.jpg

 

33

De 33 werd geproduceerd van 1967 tot en met 1974. In totaal liepen 131.621 in Eindhoven van de band. De 33 ontstond nadat DAF de 44 en 55 had geïntroduceerd. Uiterlijk en technisch verschilde de 33 nauwelijks van zijn voorganger, de Daffodil. In 1969 werd een bijgewerkte versie gepresenteerd, die veel luxueuzer was dan de eerste 33. Speciale varianten waren de pick-up en de bestelversie.

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1967 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/1882.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1970 en omvat 12 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img708.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1972 en omvat 8 pagina's.

Daf4.png

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1970 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img5694.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1972 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/1883.large.jpg

 

44

De 44 werd 167.902 keer geproduceerd van 1966 tot en met 1974. De 44 was het eerste model van een nieuwe carrosserievorm voor DAF, ontworpen door Giovanni Michelotti. De 44 was nog uitgerust met de vertrouwde 850 cc luchtgekoelde tweecilinderboxermotor. De 44 was een slag groter dan zijn voorganger, de Daffodil. Natuurlijk was het uitgerust met de Variomatic. De 44 was de eerste auto die in Born geproduceerd werd.

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1966 en omvat 16 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/daf-44.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1968 en omvat 12 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2355.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1971 en omvat 16 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img710.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is Franstalig, stamt uit 1972 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/3277.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder beschrijft de 44 Stationcar. De folder is Nederlandstalig, stamt uit 1968 en omvat 8 pagina's.

Daf5.png

 

Deze brochure beschrijft de 44 en 55 Stationcar. De brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1969 en omvat 16 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img719.large.jpg

 

Deze folder beschrijft de 44 Stationcar. De folder is Nederlandstalig, stamt uit 1973 en omvat 4 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/1884.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder beschrijft de 44 Stationcar. De folder is Nederlandstalig, stamt uit 1972 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2356.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder beschrijft de 44 Stationcar. De folder is Nederlandstalig, stamt uit 1973 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/3278.large.jpg

 

46

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1974 en omvat 12 pagina's.

20-1.png

 

55

De 55 was voor DAF een zeer belangrijk model. Men hoopte dat een met een watergekoelde Renaultmotor (1108 cc) uitgeruste DAF het merk een volwassener imago zou geven. De auto had min of meer dezelfde door Giovanni Michelotti ontworpen carrosserie als de 44, maar met een groter front (voor de nu benodigde radiator) en grotere achterlichten. De 55 sedan kreeg in 1968 een heel sierlijk zusje, de DAF 55 Coupé. Technisch waren de modellen hetzelfde. In 1969 werd de auto iets gewijzigd; de versie die daardoor ontstond staat nu bekend als het tweede type. In 1972 werd de 55 opgevolgd door de 66. Met de 66 werd de auto individueler en duidelijker te herkennen. De 55 werd 153.263 keer geproduceerd.

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1967 en omvat 8 pagina's.

Daf6.png

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1968 en omvat 16 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/1885.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1970 en omvat 20 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img469.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1970 en omvat 20 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/daf-55-coupe.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1970 en omvat 12 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2357.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1969 en omvat 16 pagina's. Deze brochure beschrijft tevens de 44 Stationcar.

/upload/9/f/f/autobrochures/3279.large.jpg

 

66

De 55 werd opgevolgd door de DAF 66 en had onder meer een nieuw front en een nieuwe De Dion-achteras gekregen. De auto was verkrijgbaar in sedan-, combi-, bestel- en coupéuitvoering. De 66 was uitgerust met een 1108 cc Renaultmotor die goed was voor een topsnelheid van 135 km/u. De 66 werd in 1975 opgevolgd door de 77 oftewel de Volvo 343. De 66 werd 101.967 keer geproduceerd.

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1972 en omvat 16 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img720.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1973 en omvat 16 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/1886.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1972 en omvat 12 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img722.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1973 en omvat 12 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/1887.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1972 en omvat 16 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img721.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1973 en omvat 16 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/daf-66-mara.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1972 en omvat 12 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img723.large.jpg

 

Deze folder is Nederlandstalig, stamt uit 1973 en omvat 4 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/1888.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1974 en omvat 6 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/11647.large.jpg

 

Modellengamma

 

Deze kleine brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1968 en omvat 20 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/1890.large.jpg

 

Deze kleine uitvouwbrochure is Nederlandstalig, stamt uit 1971 en omvat 16 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2359.large.jpg

 

Deze kleine uitvouwbrochure is Nederlandstalig, stamt uit 1973 en omvat 20 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img6964.large.jpg

 

Deze kleine uitvouwbrochure is Nederlandstalig, stamt uit 1974 en omvat 20 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/4250.large.jpg

 

Overigen

 

Deze kleine brochure beschrijft de Variomatic techniek. De folder is Nederlandstalig, stamt uit begin jaren 70 en omvat 12 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/5240.large.jpg

 

Dit magazine is Nederlandstalig, stamt uit 1972 en omvat 32 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2858.large.jpg

 

400

De 400 werd tussen 1987 en 1993 gemaakt. De bestelwagen kwam voort uit de Leyland Sherpa, die doorontwikkeld als Freight Rover op de markt kwam. Na de overname van Leyland door DAF, werden de bestelwagens van dan af aan DAF 400 genoemd. De bestelwagen kreeg in 1988 de titel Bestelauto van het jaar. Nadat DAF failliet ging in 1993, werd de bestelwagenproductie door LDV overgenomen.

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1988 en omvat 20 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/6207.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit eind jaren 80 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/7179.large.jpg