Autobrochures-a-o.jouwweb.nl
Home » Mijn brochures D » De Tomaso

De Tomaso

De Tomaso is opgericht door de Argentijn Alejandro de Tomaso (Buenos Aires, 10 juli 1928 - 21 mei 2003). Zijn vader was minister van landbouw in de jaren dertig. Zijn moeder behoorde tot de oudste Spaanse families van Argentinië. De Argentijnse vlag maakt deel uit van het logo van De Tomaso. Het symbool in het logo is het brandmerk zoals dat werd gebruikt op de ranch waar Alejandro opgroeide. Op 27-jarige leeftijd arriveerde De Tomaso in Modena, Italië. Hij racete in de jaren 1955 en 1956 in een Maseratiracewagen met een OSCA-motor. In 1959 startte hij, gefinancierd door zijn nieuwe liefde een autofabriek in Alberato, een buitenwijk van Modena. De Tomaso is in 2009 failliet gegaan.

 

Pantera mk 1

De Pantera was een sportwagen die gebouwd werd tussen 1970 en 1991. In totaal werden dankzij een samenwerking met Ford 7260 exemplaren geproduceerd. De Pantera werd ontworpen door de Amerikaan Tom Tjaarda van designhuis Ghia. Het chassis van de wagen werd ontwikkeld door de Italiaan Gian Paolo Dallara en werd gebouwd rond de nieuwe 5,7 liter Cleveland V8-motor van Ford die zorgde voor 246 kW (330 pk). De eerste Pantera's deden de sprint van 0 tot 100 km/u in 5,6 seconden. In 1979 kwam de Pantera GT5 op de markt met opnieuw wat kleine wijzigingen aan de body zodat er meer grondeffect werd gecreëerd en een nieuwe 350 pk sterke motor.

 

Deze folder beschrijft de Pantera L. de folder is Engelstalig, stamt uit 1973 en omvat 4 pagina's. De folder komt uit de Verenigde Staten.

/upload/9/f/f/autobrochures/img6761.large.jpg

 

Deze folder beschijft de Pantera GTS. De folder is meertalig, stamt uit 1979 en omvat 4 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img677.large.jpg

 

Pantera mk 2

In 1985 kreeg de Pantera met de GTS een grondigere face-lift: grote luchthappers aan de zijkanten van de wagen, grotere voor- en achterbumpers en een opgefrist interieur. Nadat Marcello Gandini de Pantera nog een opfrisbeurt bezorgde, werd de auto in 1991 vervangen door de De Tomaso Guarà.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1992 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img678.large.jpg

 

Guarà

De Guarà werd op de Salon van Genève in 1994 voorgesteld als opvolger van de Pantera. De auto was leverbaar als coupé, spider en barchetta en aangedreven door een 276 pk sterke BMW V8 motor. In totaal zijn er tot 2004 67 Guarà's geproduceerd.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1995 en omvat 16 pagina's.

00212.large.jpg

 

Deze folder is meertalig, stamt uit 2000 en omvat 4 pagina's.

1263.large.jpg

 

Deze sheet beschrijft de Guarà Coupé. De sheet is meertalig, stamt uit 2000 en is dubbelzijdig gedrukt.

/upload/9/f/f/autobrochures/img679.large.jpg

 

Deze sheet beschrijft de Guarà Coupé. De sheet is meertalig, stamt uit 2000 en is dubbelzijdig gedrukt.

/upload/9/f/f/autobrochures/img680.large.jpg

 

Deze sheet beschijft de Guarà Barchetta. De sheet is meertalig, stamt uit 2000 en is dubbelzijdig gedrukt.

/upload/9/f/f/autobrochures/img681.large.jpg

 

Deauville

De Deauville werd in 1970 geïntroduceerd op de motorshow van Turijn. De auto was gebaseerd op de Maserati Quattroporte. In totaal zijn er tot 1985 244 Deauville's geproduceerd.

 

Deze folder is meertalig, stamt uit 1979 en omvat 4 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/de-tomaso-deauville1.large.jpg

 

Deze folder is meertalig, stamt uit 1980 en omvat 4 pagina's.

1-94.png

 

Longchamp

De Longchamp was een 2+2 coupé die was ontworpen door Tom Tjaarda. De auto werd gebouwd van 1972 tot en met 1989. In totaal zijn er 395 coupé's en 14 spiders geproduceerd.

 

Deze folder is meertalig, stamt uit 1979 en omvat 4 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/de-tomaso-longchamp1.large.jpg

 

Deze folder is meertalig, stamt uit 1980 en omvat 4 pagina's.

11-22.png

 

Modellengamma

 

Deze uitvouwfolder is meertalig, stamt uit 1979 en omvat 8 pagina's.

250.large.jpg

 

Overigen

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1999 en omvat 28 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img682.large.jpg