Autobrochures-a-o.jouwweb.nl
Home » Mijn brochures F » Ferrari

Ferrari

Dino 246 GT

Na de tragische dood van Enzo Ferrari's zoon (Alfre)Dino Ferrari in 1956 besluit Enzo Ferrari als postuum eerbetoon de mede door zijn zoon ontwikkelde, relatief bescheiden aluminium 2 liter V6 motor (3 dubbele Weber-carburatoren) naar hem te noemen. Alle door Ferrari gebouwde V6 motoren dragen vanaf dat moment de naam 'Dino'.

Ferrari wilde in 1967 een nieuwe F2 auto bouwen, moest hij minimaal 500 motoren bouwen. Hiervoor waren geen financiële middelen waardoor de hulp van Fiat werd ingeroepen. De dino had een 2,4 liter 195 pk sterke motor en haalde daarmee een topsnelheid van 230 km/h. In totaal werd de auto (206 en 246 samen) van 1967 tot en met 1974 3.913 keer geproduceerd.

 

Deze uitvouwfolder is meertalig, stamt uit 1970 en omvat 6 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img748.large.jpg

 

208 Turbo

 

Deze brochure is in het Italiaans, stamt uit 1983 en omvat 14 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/001953.large.jpg

 

California

De California werd gepresenteerd tijdens de Mondial de l'Automobile van 2008 in Parijs als nieuw instapmodel en ging in 2009 in productie. De California is de eerste Ferrari die geleverd wordt met een metalen vouwdak. Een andere noviteit voor een Ferrari is de voorin geplaatste 460 pk sterke 4,3 liter V8-motor. Het koetswerk en de carrosserie zijn volledig uit aluminium vervaardigd. De auto haalt een topsnelheid van meer dan 300 km/h.

Voor modeljaar 2013 werd de California gewijzigd. De auto ging verder door het leven als California 30. Reden voor de naam was dat de auto 30 kilo lichter was en 30 pk meer had.

 

Deze hardcoverbrochure is meertalig, stamt uit 2008 en omvat 78 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/1948.large.jpg

 

Deze hardcoverbrochure beschrijft de California 30. De brochure is meertalig, stamt uit 2012 en omvat 86 pagina's.

1015.large.jpg

 

Deze hardcoverbrochure beschrijft de California T. De brochure is meertalig, stamt uit 2014 en omvat 74 pagina's.

1-24.png

 

 

Mondial 8

De Mondial 8 was de eerste versie van de Mondial die in 1980 gelanceerd werd. Het was de eerste Ferrari die afweek van de bekende 3-cijferige naamgeving van Ferrari. Voor een Ferrari lagen de prestaties ook aan de lage kant. De auto had een middenachter dwarsgeplaatste motor afkomstig van haar voorganger. Ook het chassis kwam van die voorganger hoewel met een 100 mm langere wielbasis. De Mondial 8 wordt als de meest betrouwbare, goedkoop te onderhouden en praktische modellen van Ferrari beschouwd. Hij haalt een topsnelheid van 230 km/u. Vanaf 1982 kreeg de Mondial 4 kleppen per cilinder in plaats van 2. Daardoor steeg het vermogen van 214 naar 240 pk. Deze versie wordt ook Mondial 8 QV of Mondial 8 Quattrovalvole genoemd. Vanaf 1983 werd ook een cabriolet-versie gebouwd.

 

Deze brochure beschrijft de Mondial Cabriolet. De brochure is meertalig, stamt uit 1983 en omvat 20 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2370.large.jpg

 

Mondial T

In 1989 werd op het autosalon van Genève de tweede generatie van de Mondial geïntroduceerd. Het sterk gewijzigde model kreeg de naam Mondial t, waarbij de t wees op de overbrenging. Die vormde een t; Een configuratie afkomstig uit Ferrari's Formule 1-wagens en de standaard voor de volgende modellen met middengeplaatste V8. In 1993 kon de t ook met een Valeo-versnellingsbak besteld worden. Deze manuele overbrenging zonder koppeling werkte zeer goed maar werd op weinig exemplaren gemonteerd. Van de coupeversie werden 840 exemplaren gefabriceerd; Van de cabriolet 1010. De Mondial t haalde een topsnelheid van 251 km/u.

 

Deze oversized brochure is meertalig, stamt uit 1989 en omvat 28 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/3287.large.jpg

 

308 GTB/308 GTS

De 308 werd door Pininfarina getekend en voorgesteld op het Autosalon van Parijs in 1975 als uitbreiding op de Dino 308 GT4. De 308 GTB was een strikte tweezitter met agressieve lijnen en werd al de mooiste Ferrari genoemd. Tot 1977 werd de auto gebouwd met een koetswerk van glasvezel. Daarna werd de 308 met een stalen koetswerk gefabriceerd. De 308 GTS is de variant met Targa-dak. Deze versie werd in 1977 geïntroduceerd en er werden 3.219 stuks van gebouwd. Technisch was hij identiek aan de 308 GTB. De auto werd geproduceerd van 1975 tot en met 1984.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1977 en omvat 24 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/4260.large.jpg

 

In 1982 werd de 308 Quattro Valvole geïntroduceerd. Quattro Valvole staat voor vier kleppen (per cilinder). Daardoor had deze auto iets meer vermogen. 3.042 exemplaren werden geassembleerd, samen met 748 gesloten GTB QV's.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1983 en omvat 18 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/5247.large.jpg

 

328

In 1985 werd de motor van de 308 uitgeboord tot 3,2 l waardoor het vermogen steeg naar 270 pk en de topsnelheid tot 269 km/u. Van de 328 GTB werden 1.344 exemplaren geproduceerd. Uiterlijke verschillen met de 308 zijn de nieuwe bumper met speciale lichten, beiden in Testarossa stijl. Ook werden vanaf de 328 de bumpers meegeschilderd in de kleur van de auto. Later kwam ook een versie met ABS, te herkennen aan de ronding in de achterste velgen. De 328 GTS is de variant van de 328 met Targa-dak. Technisch was deze auto gelijk aan de 328 GTB. Er werden 6.068 stuks van gebouwd. de 's' van gts staat dan ook voor spider want alle modellen van Ferrari die cabrio zijn worden spider genoemd. De 328 is de laatste Ferrari gemaakt onder Enzo Ferrari en werd geproduceerd tot 1989.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1986 en omvat 24 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/6218.large.jpg

 

348

De 348 werd van 1989 tot 1995 gemaakt. Deze tweezitter met middengeplaatste motor werd in 1989 voorgesteld op het autosalon van Frankfurt. Hij volgde de 328 op en werd in 1995 zelf vervangen door de F355. De lijnen van de 348 werden afgeleid uit de voorganger 328 met invloeden van de Testarossa. Opvallend is dat de radiatoren van de voorzijde naar de zijkanten werden verplaatst, net als bij de Testarossa. Het exterieur onderging verder niet veel wijzigingen. De grootste veranderingen waren onderhuids te vinden. Daar was een 3,4 l V8 geplaatst, gekoppeld aan een dwarsgeplaatste manuele 5-versnellingsbak. Deze motor leverde 300 pk af en gaf een topsnelheid van 275 km/u. In totaal werd de auto 8.215 keer geproduceerd.

 

Deze oversized brochure is meertalig, stamt uit 1990 en omvat 28 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/7184.large.jpg

 

F355

De F355 is de opvolger van de 348 en werd opgevolgd door de 360 Modena. De type aanduiding F355 staat voor 3500cc motor inhoud en 5 kleppen per cilinder. De F355 was te koop in GTB (coupe), GTS (targa dak) en Spider (cabriolet) Deze sportwagen wordt aangedreven door een atmosferische V8-motor met een cilinderinhoud van 3.5-liter en een vermogen van 380 pk. De riante 380 pk zorgt voor een topsnelheid van > 295 km/h. De auto accelereert van 0 naar 100 km/h in 4.7 seconden.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1995 en omvat 40 pagina's.

2-17.png

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1997 en omvat 40 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img461.large.jpg

 

Deze persbrochure beschrijft de F355 F1. De brochure is meertalig, stamt uit 1998 en omvat 28 pagina's.

1145.large.jpg

 

360

De 360 is verkocht in drie versies, de Modena (een gesloten coupé), de Spider (een cabriolet) en de Challenge Stradale, een street legal race-versie van de Modena. Naast deze modellen voor op de weg werden er verschillende F360's uitgebracht voor de raceklasse F360 Challenge. De 360 krijgt zijn naam van zijn 3,6 liter V8-motor die 400 pk produceert. De straatversie accelereert van 0-100 km/u in 4,3 seconden. De 360 werd in 2004 opgevolgd door de Ferrari F430. Voorgesteld in 1999 als de opvolger van de F355 en ontworpen door Pininfarina, was de 360 de eerste volledig uit aluminium gebouwde carrosserie van Ferrari.

 

Deze brochure beschrijft de 360 Modena, is meertalig, stamt uit 1999 en omvat 60 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/02631.large.jpg

 

Deze brochure beschrijft de 360 Spider, is meertalig, stamt uit 2000 en omvat 48 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/8162.large.jpg

 

Deze hardcoverbrochure beschrijft de 360 Challenge Stradale. De brochure is meertalig, stamt uit 2003 en omvat 80 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/9150.large.jpg

 

F430

De F430 volgde in 2004 de 360 op. De auto heeft een achtcilinder in V-configuratie met 490 pk, dat is bijna 100 pk meer dan zijn voorganger. De motor is middenin geplaatst en is net als bij de 360 te zien door een transparante motorkap. De 0 tot 100 km/u werkt de Ferrari af in vier seconden. In 2009 werd de auto opgevolgd door de 458 Italia. Voor de F430 werd veel formule 1-techniek gebruikt, waaronder een elektronisch te bedienen differentieel met vijf standen om de tractie en de ophanging optimaal af te stellen. Het schakelen gaat via een sequentiële versnellingsbak met flippers aan het stuur, alhoewel ook een handgeschakelde bak tot de mogelijkheden behoort.

 

Deze hardcoverbrochure beschrijft de F430 coupé. De brochure is meertalig, stamt uit 2004 en omvat 88 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/014143.large.jpg

 

Zoals gebruikelijk bij de achtcilinders van Ferrari sinds de Ferrari 348 Spider is de F430 ook leverbaar als een open versie; de F430 Spider. Op het autosalon van Genève 2005 werd hij voor het eerst aan het publiek voorgesteld. De F430 Spider weegt 70 kg meer dan de gesloten coupé.

 

Deze hardcoverbrochure beschrijft de F430 spyder. De brochure is meertalig, stamt uit 2005 en omvat 96 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/11163.large.jpg

 

Deze brochure beschrijft de F430 en F430 Spider. De brochure is meertalig, stamt uit 2005 en omvat 76 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/007318.large.jpg

 

Begin 2007 werd een nieuw model door Ferrari gepresenteerd: De Ferrari 430 Scuderia, een race versie van de F430. Het Scuderia recept is feitelijk gebaseerd op iets minder gewicht in combinatie met iets meer pk, wat onder andere door een ander uitlaat systeem wordt bereikt.

 

Deze persbrochure beschrijft de F430 scuderia. De brochure is meertalig, stamt uit 2007 en omvat 16 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/05914.large.jpg

 

Deze hardcoverbrochure is meertalig, stamt uit 2008 en omvat 74 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/13145.large.jpg

 

Van de 430 Scuderia is ook een cabriolet-uitvoering, de 430 Scuderia Spider 16M. Deze is onthuld naar aanleiding van de zestiende constructeurstitel van Ferrari in de Formule 1. De auto is gelimiteerd tot 499 exemplaren.

 

Deze brochure beschrijft de F430 scuderia Spider 16M. De brochure is meertalig, stamt uit 2008 en omvat 32 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/14141.large.jpg

 

458 serie

De 458 Italia is de vervanger van de F430 en werd onthuld tijdens de IAF medio september 2009. De 4,5 liter V8 produceert 570 pk. De motor is voorzien van directe brandstofinjectie, een techniek die niet eerder op een Ferrari met middenmotor werd toegepast. De auto is ontworpen door Pininfarina. Het exterieur is ontworpen met downforce als belangrijkste criterium. Aerodynamische efficiency moest worden gewaarborgd. Dit resulteert in een neerwaartse druk van 140 kg bij een snelheid van 200 km/h. Bij het ontwerpen van het interieur is gebruik gemaakt van de kennis van voormalig Formule 1 coureur Michael Schumacher. De 458 Italia haalt een snelheid van 325 km/h en accelereert van 0-100 in 3,4 seconden. Modeljaar 2012 verscheen er ook een 458 Spyder.

 

Deze sheet is meertalig, stamt uit 2009 en is dubbelzijdig gedrukt.

1-47.png

Deze hardcoverbrochure beschrijft de 458 Italia. De brochure is meertalig, stamt uit 2009 en omvat 80 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/15122.large.jpg

 

Deze hardcoverbrochure beschrijft de 458 Spider. De brochure is meertalig, stamt uit 2011 en omvat 76 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/012243.large.jpg

 

Deze hardcoverbrochure beschrijft de 458 Speciale. De brochure is meertalig, stamt uit 2013 en omvat 82 pagina's.

864.large.jpg

 

488 serie

 

Deze brochure beschrijft de 488 GTB. De brochure is meertalig, stamt uit 2015 en omvat 80 pagina's. De brochure wordt door de op de eerste foto afgebeelde cassette beschermd.

5-44.png
5a-2.png

 

Deze brochure beschrijft de 488 Spider. De brochure is meertalig, stamt uit 2015 en omvat 82 pagina's. De brochure wordt door de op de eerste foto afgebeelde cassette beschermd.

6-38.png
6a-1.png

 

FF

De Ferrari FF, gelanceerd in 2011, is de eerste Ferrari met vierwielaandrijving. De auto is gemaakt met de intentie om een gezinswagen aan het Ferrari-gamma toe te voegen. Het is een shooting brake. FF staat dan ook voor Ferrari Four. Anders dan concurrenten als de Porsche Panamera en de Aston Martin Rapide, heeft deze Ferrari maar 2 deuren. Er werd enige kritiek geleverd op de auto vanwege de grote afmetingen. De auto wordt aangedreven door een 660 pk sterke 6,3 liter V12 motor en haalt een topsnelheid van 335 km/h.

 

Deze hardcoverbrochure is meertalig, stamt uit 2011 en omvat 76 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/16110.large.jpg

 

GTC4 Lusso

 

Deze hardcover brochure is meertalig, stamt uit 2016 en omvat 88 pagina's. De brochure wordt beschermd door de op de eerste foto afgebeelde cassette.

1-108.png
2-84.png

 

Deze hardcover brochure beschrijft de GTC4 Lusso T. De brochure is meertalig, stamt uit 2017 en omvat 80 pagina's.

1-121.png

 

400i

De 400i heeft een door Pininfarina gestileerde carrosserie. Deze volgde de trend die vrijwel gelijktijdig werd ingezet door de Rover SD1 waarbij de klassieke grille van de neus van de auto verdween en het motordeksel optisch doorliep tussen de koplampen, een stijl die vrijwel alle fabrikanten in de jaren 70 van de twintigste eeuw navolgden. De 400i werd geproduceerd van 1979 tot en met 1985.

 

Deze uitvouwfolder is meertalig, stamt uit 1982 en omvat 6 pagina's.

10-14.png

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1983 en omvat 22 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/17106.large.jpg

 

412

De 412 verving in 1985 de 400. De auto heeft de strakke, wat hoekige lijnen die zo karakteristiek zijn voor de jaren 70. Dat de koets is getekend door Pininfarina wordt verraden door de duidelijke lijn in diens toenmalige ontwerpen. De carrosserie van de 412 toont ook een stilistisch logische doorontwikkeling ten opzichte van zijn voorganger. De 412 werd aangedreven door een 320 pk sterke 4.943cc motor. Er werden van 1985 tot en met 1989 576 auto's geproduceerd.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1985 en omvat 24 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/18102.large.jpg

 

365 GTB/4

De 365 GTB/4, in de volksmond beter bekend als Daytona, werd geproduceerd van 1968 tot en met 1973. Daytona is een circuit in de VS waar de 365 GTB/4 in 1967 als eerste, tweede en derde eindigde in een 24 uurs race. De auto werd aangedreven door een 352 pk sterke 4390cc V12 motor. De auto haalde een topsnelheid van 280 km/h en accereleerde in 5,4 seconden van 0-100 km/h. In totaal is de auto 1.284 keer geproduceerd. De auto is onder de Ferrari liefhebbers nog immer heel populair.

 

Deze uitvouwfolder is meertalig, stamt uit 1972 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img750.large.jpg

 

Ter ere van het 40 jarig bestaan van de 365 GTB/4 gaf Ferrari in 2008 een mooie kit uit met twee reprint uitvouwfolders.

/upload/9/f/f/autobrochures/1949.large.jpg

 

550 Maranello

De 550 Maranello werd geïntroduceerd in 1996 en was een topmodel met een voorin liggende V12 zoals die niet door Ferrari was gebouwd sinds de 365 GTB/4. De naam is een verwijzing naar de motor (5.5L) en de plaats waar Ferrari zijn hoofdkantoor heeft, Maranello. De 5,5 liter motor leverde een vermogen van 485 pk. De topsnelheid was 324 km/h en de auto accelereerde van 0-100 km/h in 4,3 seconden. De auto werd in 2001 opgevolgd door de 575M Maranello.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1997 en omvat 50 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img464.large.jpg

 

Ferrari introduceerde een cabrio-versie van de 550 tijdens de Paris Motor Show van 2000. Deze Barchetta was een pure roadster die alleen werd geleverd met een stoffen nooddak, gebruik hiervan werd afgeraden bij snelheden boven de 110 km/h. Er werden 448 Barchetta's geproduceerd, 4 meer dan de bedoeling was.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 2000 en omvat 48 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/08311.large.jpg

 

575M Maranello

De 575M Maranello, die in 2002 op het autosalon van Geneve werd voorgesteld, is eerder een evolutie van de 550 Maranello dan een compleet nieuw model. De motor bleef net als bij de 550 een V12 die vooraan werd gemonteerd, maar werd zoals de naam aangeeft vergroot van ongeveer 5500 cc voor de 550 Maranello naar 5750 cc. De M in de naam staat voor modificata (gewijzigd in het Italiaans) en staat voor de andere wijzigingen ten opzichte van de 550, op zowel mechanisch als stilistisch vlak. Zo kreeg de 575 een nieuwe versnellingsbak met technologie uit de F1. Deze wijzigingen brachten de topsnelheid van de 575M Maranello op 325 km/u en zorgden ervoor dat hij van 0 tot 100 km/u gaat in 4,2 seconden.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 2002 en omvat 44 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2049.large.jpg

 

Superamerica

 

In 2005 kwam de Superamerica op de markt. De Superamerica was de open variant van de Ferrari 575M Maranello. De auto heeft een zogenoemd Revocromico dak. Dit dak, gepatenteerd door Fioravanti, is enig in zijn soort. Het principe is simpel: Het glazen dak schaniert bij de c-stijl waardoor het dak in open toestand plat achterop de kofferbak ligt. Het is dus ook niet een echte spyder, maar meer een bijzonder soort targa. Technisch is de Superamerica vrijwel gelijk aan de 575 M Maranello, al heeft de Superamerica door een aangepast uitlaatsysteem 540 pk (de 575 komt tot 515 pk). De topsnelheid ligt op 320 km/u. Het is niet de eerste keer dat Ferrari de naam Superamerica gebruikt. In de jaren 50 en 60 was dit de benaming voor uiterst exclusieve en snelle versies van Ferrari. Deze hadden dan ook niet de 3 liter V12 aan boord maar vaak opgevoerde v12's met meestal een cilinderinhoud van rond de 5 liter. De Superamerica werd geproduceerd in een gelimiteerd aantal van 559 stuks.

 

Deze hardcover brochure is meertalig, stamt uit 2005 en omvat 88 pagina's. Van de Superamerica verschenen 9 identieke brochures die zich enkel onderscheidden door een andere cover. Alle 9 brochures zijn genummerd en gelimiteerd tot 559 exemplaren. Deze zwarte brochure heet "Nantucket". Dit is nummer 341 uit deze serie.

297.large.jpg

 

599 GTB Fiorano

De 599 maakte zijn debuut op de Genève Motor Show op 28 februari 2006. Het ontwerpen lag in handen van Pininfarina onder toezicht van de Ferrari stylist, Frank Stephenson. Zijn naam komt voort uit de totale motorinhoud (5999 cc), Gran Turismo Berlinetta eigenschappen en het Fiorano test circuit van Ferrari. De V12 motor komt oorspronkelijk uit de Enzo en produceert 620pk. Ferrari claimt een topsnelheid van 330 km/h en een 0-100km/h tijd van 3,7 seconden.

 

Deze hardcoverbrochure is meertalig, stamt uit 2006 en omvat 88 pagina's. De brochure wordt beschermd door een cassette met een metalen paardje op de cover (zie tweede foto).

 

In 2009 onderging de 599 Fiorano een lichte facelift. Tevens werd de nog snellere 599 HGTE aan het gamma toegevoegd.

 

Deze hardcoverbrochure is meertalig, stamt uit 2009 en omvat 86 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/04016.large.jpg

 

In 2010 werd de 599 GTO geïntroduceerd. De sterkste en snelste Ferrari van dat moment werd tot 599 exemplaren gelimiteerd.

 

Deze hardcoverbrochure is meertalig, stamt uit 2010 en omvat 40 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/05614.large.jpg

 

BB 512i

De BB 512 (Berlinetta Boxer) werd geïntroduceerd in 1976 als opvolger van de 365 BB. In 1981 werd de auto geupgrade en kreeg de motor een direct injectiesysteem. De BB 512i werd aangedreven door een 360 pk sterke 5,0 liter motor. De auto haalde een topsnelheid van 303 km/h en werd in 1986 vervangen door de Testarossa. In totaal werd de BB 512i 1.007 keer geproduceerd.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1982 en omvat 32 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/0907.large.jpg

 

Testarossa

De Testarossa werd geproduceerd van 1984 tot en met 1992. De naam van de Testarossa verwijst net als die van de eveneens in 1984 uitgebrachte 288 GTO naar een prestigieus model uit de 250-serie. De auto is ontworpen door Pininfarina en één van de kenmerken van de auto, die het tot een icoon van de jaren '80 hebben gemaakt, zijn de typische luchtsleuven in de deuren, die ook in latere modellen nog gebruikt werden. Daarnaast is de Testarossa, samen met de daarop geïnspireerde Ferrari 348, een van de weinige modellen zonder de kenmerkende ronde achterlichten. Dit model is uitgevoerd met een 12 cilinder motor. Er zijn in totaal 7.177 exemplaren van dit model geproduceerd. De exemplaren uit 1984 en 1985 hadden één achteruitkijkspiegel, aan de linkerkant, die halverwege de A-stijl zat. In 1986 besloot Ferrari, na verscheidene klachten van Testarossabezitters, de spiegel op de gebruikelijke plek onderaan de A-stijl te zetten en rechts ook een achteruitkijkspiegel te plaatsen. De Testarossa was de laatste V12 (boxer) die Ferrari in de jaren '80 tot heden bouwde.

 

Deze introductie uitvouwfolder is meertalig, stamt uit 1984 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/06812.large.jpg

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1984 en omvat 26 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/21115.large.jpg

 

F512 M

 

De F512M (M staat voor Modificato) was het laatste model in de Testarossa-serie.De auto volgde in in 1994 de F512 TR op en bleef tot 1996 in productie. Er werden 500 exemplaren geproduceerd.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1995 en omvat 32 pagina's. De brochure wordt beschermd door een witte cassette.

1161.large.jpg

 

456

De 456 werd geproduceerd van 1992 tot en met 2003. De auto is verkocht in meerdere series, de 456 GT, de 456 GTA en de 456 M. De in 1992 geïntroduceerde GT werd in 1998 nog eens verbeterd, waarbij de 'M' van 'Modificato' aan de typeaanduiding werd toegevoegd. De auto werd aangedreven door een 5.474cc V12 motor en haalde een topsnelheid van 298 km/h.

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1997 en omvat 50 pagina's. De brochure wordt beschermd door een witte cassette.

365.large.jpg

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1998 en omvat 56 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/22105.large.jpg

 

612 scaglietti

De Ferrari 612 Scaglietti, gelanceerd in 2004, is de enige 2+2 sportwagen die Ferrari op dit moment produceert. Het is een sportieve toerwagen in de Gran Turismo-stijl, die vooral tot zijn recht komt op autosnelwegen en bochtige secundaire wegen. De 612 is getekend door Ferrari's vertrouwde ontwerpstudio van Pininfarina, die bijna altijd aan de basis staat voor het ontwerp van een nieuwe Ferrari. De toevoeging van Scaglietti is een eerbetoon van de lange verbondenheid tussen Ferrari en de carrosseriebouwer Scaglietti, die eveneens in Modena is gevestigd. De Ferrari 612 wordt door een 5.7 liter V12 met 540 pk voortgestuwd, wat onder meer in een topsnelheid van 320 km/h resulteert. In 2008 werd de 612 Scaglietti licht gefacelift.

 

Deze hardcoverbrochure is meertalig, stamt uit 2006 en omvat 72 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2371.large.jpg

 

Deze hardcoverbrochure is meertalig, stamt uit 2008 en omvat 76 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2434.large.jpg

 

F12 berlinetta

 

Deze oversized hardcover brochure is meertalig, stamt uit 2012 en omvat 70 pagina's.

00328.large.jpg

 

F40

In 1987 bestond Ferrari 40 jaar, en om dit te vieren besloot Enzo Ferrari een bijzondere wagen te bouwen om te onderstrepen waar het Ferrari om te doen was: het bouwen van de ultieme sportwagen voor de weg. Comfort en luxe werden achterwege gelaten, alles werd ontwikkeld met maar één doel voor ogen: prestaties. De F40 werd voorzien van een 2936 cc 90° V8 motor, die uitgerust met 2 IHI turbo's zorgde voor 478 pk. Het gewicht werd laag gehouden door net zoals in de Formule 1 gebruik te maken van materialen zoals Kevlar, koolstofvezel en aluminium. Het design kwam van Pininfarina.

De F40 gaat van 0 tot 100 km/u in 3.9 seconden en werd de eerste productiewagen die de grens van de 200 mph (322 km/u) overschreed, een mijlpaal in de automobielgeschiedenis. In 1992 werd de productie gestopt. In totaal zijn er 1.337 F40's geproduceerd.

 

Deze oversized brochure is Franstalig, stamt uit 1989 en omvat 20 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2534.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is meertalig, stamt uit 1990 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/07511.large.jpg

 

F50

 

Deze persbrochure is meertalig, stamt uit 1995 en omvat 36 pagina's.

3-17.png

 

Modellengamma

 

Deze brochure is meertalig, stamt uit 1977 en omvat 16 pagina's.

3-66.png

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1985 en omvat 6 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img471.large.jpg

 

Deze folder is Nederlandstalig, stamt uit 1986 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img472.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1994 en omvat 6 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img473.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1995 en omvat 6 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img474.large.jpg

 

Deze kleine brochure is Duitstalig, stamt uit 2007 en omvat 28 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/3288.large.jpg

 

Overigen

 

Deze brochure gaat over de testmiddelen. De brochure is meertalig, stamt uit 1991 en omvat 20 pagina's.

6311.large.jpg

 

Deze brochure beschrijft de geschiedenis van Ferrari en werd uitgegeven door de Lionclubs van Heiloo, Limmen en de Egmonden. De brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1992 en omvat 72 pagina's. Het betreft geen officiële Ferraribrochure.

/upload/9/f/f/autobrochures/4261.large.jpg

 

Deze brochure beschrijft de Frankfurtse Ferrari dealer Ulrich. De brochure is Duitstalig, stamt uit 1997 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/11660.large.jpg

 

Deze brochure beschrijft de kleuren van Ferrari uit de jaren 50 en 60 en staat vol met prachtige foto's. De brochure is meertalig, stamt uit 2007 en omvat 52 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2629.large.jpg

 

Deze brochure beschrijft optiemogelijkheden voor Ferrari. De brochure is meertalig, stamt uit 2010 en omvat 12 pagina's.

6411.large.jpg