Autobrochures-a-o.jouwweb.nl

FSO

FSO staat voor: Fabryka Samochodów Osobowych (oftewel Personenauto Fabriek). Een Poolse fabrikant die bekend geworden is door onder licentie de Fiat 125 te produceren. Eind 1995 besliste de Poolse overheid om FSO te privatiseren. FSO Motor Corporation werd gecreëerd en verkocht aan Daewoo. De joint-venture Daewoo-FSO die hieruit voortvloeide bleef de Polonez bouwen met daarnaast de Daewoo Tico, Daewoo Espero en ook de Citroën C15 bestelwagen. In 2001 ging Daewoo failliet, waarop de constructeur werd overgenomen door het Amerikaanse General Motors. De holding UkrAVTO heeft nu de meerderheid van de aandelen (meer dan 80%) en wil in samenwerking met de - inmiddels weer in FSO hernoemde - fabrikant een nieuwe auto ontwikkelen.

 

Classic

Er werd een overeenkomst met Fiat aangegaan om een middenklasser op basis van de Fiat 125 te bouwen. Dit werd de 125P welke van 1968 tot 1991 werd geproduceerd. De auto verscheen eerst als Polski Fiat op de markt. De auto is een tijd als Polonez door het leven gegaan en heette tenslotte Classic.

 

Deze sheet is Nederlandstalig, stamt uit 1981 en is dubbelzijdig gedrukt.

/upload/9/f/f/autobrochures/11012.large.jpg

 

Deze folder is Nederlandstalig, stamt uit 1989 en omvat 4 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img8511.large.jpg

 

Polonez

FSO ontwikkelde naast de 125P haar eigen middenklasser welke in 1978 als Polonez op de markt kwam. Deze auto is technisch nog steeds gebaseerd op de Fiat 125, maar heeft een carrosserie die op die van middenklassers uit die tijd, zoals de Simca 1307, leek. De Polonez onderging diverse facelifts en naamsveranderingen en bleef tot 2002 in productie.

 

Deze folder is Franstalig, stamt uit 1978 en omvat 4 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img5793.large.jpg

 

Deze kleine folder is Nederlandstalig, stamt uit 1979 en omvat 4 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/2400.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1979 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img1351.large.jpg

 

Deze sheet is Nederlandstalig, stamt uit 1982 en is dubbelzijdig gedrukt.

/upload/9/f/f/autobrochures/3329.large.jpg

 

Deze sheet is Nederlandstalig, stamt uit 1983 en is dubbelzijdig gedrukt.

/upload/9/f/f/autobrochures/4284.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1983 en omvat 6 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img8471.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1986 en omvat 6 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/5266.large.jpg

 

Deze sheet is Nederlandstalig, stamt uit 1987 en is dubbelzijdig gedrukt.

/upload/9/f/f/autobrochures/6235.large.jpg

 

Deze uitvouwfolder is Nederlandstalig, stamt uit 1989 en omvat 8 pagina's. De folder is afkomstig uit België.

/upload/9/f/f/autobrochures/7204.large.jpg

 

Prima II

In 1989 onderging de Polonez een lichte facelift. Tevens werd de naam Polonez vervangen door Prima.

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1989 en omvat 8 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img8491.large.jpg

 

Deze sheet is Nederlandstalig, stamt uit 1990 en is dubbelzijdig gedrukt.

/upload/9/f/f/autobrochures/8180.large.jpg

 

Deze brochure is Nederlandstalig, stamt uit 1990 en omvat 12 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img8501.large.jpg

 

Caro

De Caro werd geproduceerd van 1991 tot en met 1997. De auto onderscheidde zich ten opzichte van de Prima door een moderner front. Tevens was er een 1,9 liter Citroën dieselmotor leverbaar.

 

Deze folder is Nederlandstalig, stamt uit 1994 en omvat 4 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/9165.large.jpg

 

Deze folder is Nederlandstalig, stamt uit 1995 en omvat 4 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/10157.large.jpg

 

Cargo

De Cargo was een op de Prima III gebaseerde Pick-Up. de auto kwam in 1993 op de markt.

 

Deze folder is Nederlandstalig, stamt uit 1993 en omvat 4 pagina's.

/upload/9/f/f/autobrochures/img8521.large.jpg